• Written by 
យន្តហោះ​ប្រើ​ឋា​ម​ពលព្រះ​អាទិត្យ បញ្ចប់​ការហោះហើរ​ឆ្លងកាត់​ប្រទេស​អាមេរិក​
​យន្តហោះ​ប្រើប្រាស់​ឋា​ម​ពលព្រះ ​អាទិត្យ មាន​អ្នកបើកបរ​ដំបូង​លើ​ពិភពលោក Solar Impulse បានបញ្ចប់​បេសកកម្ម​ហោះហើរ ឆ្លងកាត់​ប្រទេស​អាមេរិក ខណៈពេល​ចុះ​សំចត​នៅ​គោលដៅ​ចុងក្រោយ គឺ​អាកាសយានដ្ឋាន John F.Kenedy នៅវេលា​ម៉ោង ១០ និង ១១ នាទី (​ម៉ោង​នៅ​កម្ពុជា​) ថ្ងៃទី​៧ កក្កដា (​យប់​ថ្ងៃទី​៦ កក្កដា នៅ​អាមេរិក​) ។​
​បន្ទាប់ពី​ចុះ​សំចត អាកាសយានិក​ស្វី​ស Andre Borschberg ឲ្យ​ដឹងថា គ្រប់​វេលា​នៃ​ជើងហោះហើរ ជា​បទពិសោធន៍​ឆ្លងកាត់​១​អស្ចារ្យ​ណាស់ ។​

​ជោគជ័យ​នៃ​ការហោះហើរ ពុំ​គ្រាន់តែ​ជា​បញ្ហា​បច្ចេកវិទ្យា​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ តែ​វា​មាន​អត្ថន័យ​ដ៏​សំខាន់ ពី​ការប្រើប្រាស់​ឋា​ម​ពលព្រះ​អាទិត្យ ក្នុង​ជីវភាព​រស់នៅ ។​
​មុនពេល​ចុះ​សំចត Solar Impulse បង្ខំចិត្ត​ត្រូវ​ហោះហើរ​ក្រវែល​ជុំវិញ​មហាសមុទ្រ​អា​ត្ល​ង់​ទិ​ក​ច្រើន​ ម៉ោង អាស្រ័យ​ដោយ​ជើងយន្តហោះ​ចុះឡើង នៅ​អាកាសយានដ្ឋាន​រដ្ឋ​នេះ មានការ​មមាញឹក​ពេក ហើយ​យន្តការ​នៃ​ការចុះ​សំចត​របស់​យន្តហោះ​នេះ ស្មុគស្មាញ ប្រៀប​ទៅនឹង​យន្តហោះ​ធម្មតា ។​

Solar Impulse មាន​ប្រវែង​ចុង​ស្លាប​ស្មើនឹង Boeing 747 ប៉ុន្តែ​ទម្ងន់​របស់​វា​ប្រហែល​ជាង ១ តោន​ប៉ុណ្ណោះ (​ស្មើ​រថយន្ត​ទេសចរណ៍​១) ។​

​ចំណុច​ពិសេស​របស់​យន្តហោះ​នេះ​គឺ​ ប្រព័ន្ធ​ផ្ទាំង Solar ១២.០០០ ផ្ទាំង ផ្តល់​ឋា​ម​ពល​ដល់​គ្រឿងយន្ត​របស់​យន្តហោះ និង​ផ្តល់​ឋា​ម​ពល​ស្តុក​ទុក ជាហេតុ​ធ្វើ​ឲ្យ​យន្តហោះ អាច​ហោះហើរ​បាន​នៅពេល​យប់ ។ ប៉ុន្តែ ដោយសារ​វា​វែង ហើយ​ស្រាល ធ្វើ​ឲ្យ​ការបញ្ជារ​វា មាន​ភាពស្មុគស្មាញ ។ យន្តហោះ​នេះ ដឹក​បានតែ​មនុស្ស ២ នាក់ ហើយក៏​សុទ្ធតែជា​អ្នកបើកបរ ធ្វើ​ឲ្យ​យន្តហោះ​ត្រូវ​ចុះចត​តាមផ្លូវ​ជា​បន្តបន្ទាប់ ។ យន្តហោះ​ហោះហើរ​១​ជើងៗ ប្រមាណ ២៤ ម៉ោង​ជាប់​គ្នា ។​

​នៅតាម​កន្លែង​ ចុះ​សំចត Solar Impulse ត្រូវ​សំរាក ១០ ថ្ងៃ ដើម្បី​អ្នកជំនាញ​ការធ្វើការ​ឧទ្ទេសនាម ពី​បច្ចេកវិទ្យា​ឋា​ម​ពលព្រះ​អាទិត្យ ។​

​គម្រោង Solar Impulse ផ្តើមឡើង​ដោយ​អ្នកវិទ្យាសាស្ត្រ​សញ្ជាតិ​ស្វី​ស ២ រូប គឺ Bertrand Piccard និង Andre Borschberg ហើយ​ចាប់ផ្តើម​ចេញដំណើរ​តាំងពី​ថ្ងៃទី​៣ ឧសភា ។ មុន​នោះ វា​ធ្លាប់​ហោះហើរ ២៦ ម៉ោង​ជាប់​គ្នា បាន​យ៉ាង​ល្អប្រសើរ ៕​

( កាសែតកម្ពុជាថ្ងៃថ្មី)

Email:knewdaynews@yahoo.com. Powered by Blogger.

Video Post